GAIS AKADEMI
#ENDELAVOSS

GAIS i Biskopsgården

GAIS är stolta över att vara en del av arbetet för att skapa en mer jämlik stad, där barn och unga får samma möjligheter oavsett var de växer upp. Genom projektet GAIS i Biskopsgården, ett samarbete med Brämaregårdens FC, Bostads bolaget, Göteborgs Stad, RF SISU, Light On skall vi regelbundet erbjuda barn mellan sex och fjorton år fotbollsträning, något som skapar en känsla av tillhörighet och förhoppningsvis kunna förebygga risker för utanförskap och kriminalitet.

Tränarna består av erfarna tränare från GAIS ungdomsakademi, tränare ifrån Brämaregårdens FC och ibland A-lagsspelare ifrån GAIS.

GAIS är en klubb som alltid haft plats för alla, och vi gör det här för att det är viktigt för ungdomarna.

GAIS vill jobba med ungdomar året runt, inte bara på sommaren, det är den absolut viktigaste punkten för oss.

GAIS i Biskopsgården
2023-04-15 18:48

Fredagen 14 april startade GAIS i Biskopsgården. Ett projekt där GAIS kommer ut till stadsdelen Biskopsgården och bedriver undervisning i fotboll. På premiären var Mervan Celik GAIS A-lag, Simon Sjöholm GAIS U19 Landslaget, Alfredo Steinar GAIS U19 Landslaget , Carl Juhlin GAIS U19 Landslaget och Anes Cardaklija GAIS A-lag och Landslaget. Vilken samling och detta var mycket uppskattat av ungdomarna i Biskopsgården. Det kom ca 70st barn/ungdomar som ville testa på GAIS i Biskopsgården, vilken succé.

Träningen bedrivs på Blidvädersplanen och partners är Brämaregårdens FC, Göteborgs Stad, RF SISU och Bostads bolaget och Lights On.

Med stöd från nämnda samarbetspartners kommer GAIS och Brämaregårdens FC att erbjuda fotbollsträning för ungdomar i åldern 6-14 år på Blidvädersplan i Biskopsgården.

Upplägget grundar sig på projektet - GAIS i Gårdsten och målsättningen är att på ett hållbart och långsiktigt sätt aktivera fler barn och ungdomar, samt i förlängningen förebygga utanförskap och kriminalitet. Detta samtidigt som vi bidrar till en bättre hälsa och minskar sysslolösheten för barn och ungdomar.

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen